Kontakti

  Gimnazija Celje - Center
  Kosovelova ulica 1

  gimnazija.celje-center
  @guest.arnes.si

  Ekonomska šola Celje
  Kosovelova ulica 4
  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

  Srednja šola za gostinstvo
  in
turizem
Celje
  Kosovelova ulica 2
  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

  Srednja šola za strojništvo, 
  mehatroniko in medije

  Kosovelova ulica 12
  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Prijava

Anamorfoza Proračuna

phoca thumb l anamor1Letos mineva 110 let od rojstva pesnika, kritika in publicista Srečka Kosovela, ki spada med nesmrtne velikane slovenske ekspresionistične in konstruktivistične poezije. Zato je v sklopu medpredmetne in medšolske povezave znotraj naše šole in znotraj Šolskega centra Celje v našem parku zrasla konstrukcija, dolga 6 in široka 4 m. Imenuje se Anamorfoza Proračuna in na njej je prostor tudi za vašo pesem. 

Zanjo smo izbrali pesem Proračun, ki s svojo literarno in likovno formo živo posega v naše dojemanje časa in prostora, preoblikovali smo jo tako, da smo ji dodali novo, tretjo dimenzijo. Na prvi pogled naš anamorfični ekran odraža nepovezano nizanje elementov v prostoru, a ko na njih pogledamo skozi okular, se nam razkrije logika nizanja objektov v prostoru. Naj vas prijazno povabimo v zelenilo parka na Kosovelovi, kjer si tudi vi dovolite drugačen pogled in do konca šolskega leta razstavljate svoje pesmi ali besedila. 

s-kosovel

Pesem Proračun spada med zadnja Kosovelova dela, ki so bila napisana v konstruktivističnem slogu. Napisal jo je v začetku leta 1925 in je bila prvič objavljena 1931 v zbirki Izbrane pesmi (Tiskovna zadruga, Ljubljana, 1931). Ukvarja se z bivanjsko tematiko, ki je značilna za Kosovelov opus, a je hkrati izpisana kot račun, ki ima matematične znake, kot sta = in ∞. Pesem sestavljajo postavke računa, med katere je Kosovel uvrstil različne življenjske situacije, ki so blizu vsem mladim, jih ovrednotil ter pod črto zapisal njihovo vsoto, ki še vedno znaša …

 

Anamorfoza Proračuna

Anamorfoza (gr. αναμόρφωση, anamorphosis) - preoblikovanje

Idejna zasnova interpretacije Kosovelovega Proračuna temelji na členjenju prostora, ki ga imenujemo anamorfoza. V ta namen smo postavili cevno konstrukcijo, ki meri 6 m v dolžino in 4 m v višino. Tako smo pridobili razstavni prostor in hkrati nosilec objektov, ki sestavljajo anamorfični prostorski lik, za katerega je značilno, da se pravilno dojame le pod točno določenim kotom opazovanja. Torej, na prvi pogled, naš anamorfični ekran odraža nepovezano nizanje elementov v prostoru, a ko pogledamo elemente skozi nameščeni okular, se nam razkrije logika nizanja objektov v prostoru. S tem smo želeli poudariti idejo o tem, kako pomembno je zavedanje, da lahko na videz še tako nerazumljiva situacija ali dogodek dobi smisel, če znamo poiskati pravo točko gledanja nanj.

Pesem smo razdelili na enajst vrstic. Vrstice pa smo še dodatno delili na del pred enačajem (=) in po enačaju. Tako smo dobili 20 tabel z napisi, ki smo jih po principu centralne projekcije umestili v prostor (anamorfični zaslon). Tablo s prvo besedo (naslov) smo postavili najdlje od očišča, tablo z zadnjo vrstico (summa …) pa najbliže očišču. Besede na desni strani enačaja smo postavili v obratnem vrstnem redu.

anamor1
anamor1 anamor1
anamor2
anamor2 anamor2
anamor3
anamor3 anamor3
anamor4
anamor4 anamor4
anamor5
anamor5 anamor5
anamor6
anamor6 anamor6
anamor7
anamor7 anamor7

Idejna zasnova in mentorica: Suzana Slana, prof., Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije                              

Idejni vodja konstrukcije in mentor:  Marko Radosavljević, prof., Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije 

Mentorica: Mojca Drev Uranjek, prof., Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije 

Izdelava konstrukcije: dijaki in profesorji Srednje šole za strojništvo, mehatroniko in medije ter Srednje šole za gradbeništvo in varovanje okolja 

Fotografija: Brigita Dobočnik, dijakinja 2. a pti, Ekonomska šola Celje